Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Gefeliciteerd, jullie zijn zwanger of inmiddels trotse ouders!

Of je nu 5, 12, 20 of 38 weken zwanger bent, er komt veel informatie op jullie af gedurende de zwangerschap. Het bedenken van namen, het uitzoeken van kleertjes en het inrichten van de babykamer, allen erg leuk! Maar er zijn ook een aantal serieuze zaken waar je over na moet denken, zoals het regelen van: een kraamzorg, de geboorte aangifte burgerlijke stand (binnen drie dagen na geboorte), een spaarrekening openen en kinderbijslag aanvragen.

Wanneer jullie baby net is geboren, kun je wel wat hulp gebruiken. Maar wanneer schakel je nu een kraamzorg in, hoeveel uur heb je recht op kraamzorg en wat zijn de kosten? Een van de taken van de kraamverzorgster is helpen in het huishouden. Een schone omgeving en hygiëne is noodzakelijk voor de baby maar natuurlijk ook voor jullie! Hoe meer hygiëne in huis, hoe beter! Daarnaast is het ook fijn om kraambezoek te ontvangen in een schoon en opgeruimd huis. Het huishouden kan je aan Helpling overlaten! Zo kan de kraamzorg zich focussen op jullie en de baby. Boek via deze pagina een huishoudelijke hulp die bij jullie past met €15 korting!

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Selecteer hulpen die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

Hoe werkt Helpling?

Via Helpling boek je in een aantal klikken een huishoudelijke hulp bij jou uit de buurt. Je bepaalt zelf de duur, datum, tijd en frequentie van de schoonmaak. Is het voor jullie volkomen nieuw om via een online platform een huishoudelijke hulp in te schakelen? In de afgelopen 5 jaar gingen al 100.000 huishoudens je voor in het boeken van een huishoudelijke hulp via Helpling. Je vindt hier gemakkelijk reviews en specialisaties van en over verschillende huishoudelijke hulpen. Zo kun je profielen vergelijken en de huishoudelijke hulp kiezen die het best bij jou past. Op basis van je locatie, budget en wensen zie je welke schoonmaakhulp het beste bij jou past. Je regelt het in slechts 4 stappen:

  • Vul je postcode in om hulpen in de buurt te zoeken
  • Vergelijk de profielen van verschillende schoonmaakhulpen
  • Selecteer jouw favorieten
  • Een van de hulpen accepteert je verzoek

Probeer Helpling nu uit met de unieke korting van het zwangerenportaal.nl en ontvang €15 korting op de eerste schoonmaak!

Hoe zit het precies met de kraamzorg?

Iedereen heeft na een bevalling recht op kraamzorg. Het aantal uur dat je er recht op hebt hangt af van de situatie: dit kan variëren van 24 tot 80 uur. Op basis van het Landelijk Indicatie Protocol Kraamzorg (LIP) wordt er bepaald hoeveel uur kraamzorg er voor jou vergoed wordt. Wanneer er geen bijzondere omstandigheden zijn, heb je maar recht op een bepaald aantal uur kraamhulp. Wil je de kraamverzorgster langer inhuren dan het aantal uur waar je recht op hebt? Dat kan, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening. Het tarief voor kraamzorg is in 2020 vastgesteld op €50,60 per uur. De waarden van de kraamzorg ligt dus erg hoog en loopt makkelijk op. Meer informatie over de kraamzorg is te vinden op het kenniscentrum kraamzorg.

Extra hulp tijdens de kraamperiode?

Conclusie: het aantal uur dat je recht hebt op kraamzorg is beperkt en wanneer je je kraamhulp extra uren wil inzetten kunnen de bedragen hoog oplopen. Hoe je toch zorgeloos geniet van je kraamtijd én het ook nog betaalbaar houdt? Helpling biedt uitkomst! Via de online marktplaats boek je heel eenvoudig en snel een schoonmaakhulp. Dan hoeft de kraamverzorgster niet meer mee te helpen in het huishouden waardoor de kostbare uren kraamhulp aan jou en de baby besteed kunnen worden. Het allerfijnste: bij Helpling boek je al een schoonmaker vanaf €14,75 per uur. Veel goedkoper dan een uur kraamzorg dus.

Wanneer beginnen?

Een schoonmaakhulp is een handige en voordelige aanvulling op de kraamverzorgster, maar ook vóór de bevalling en tijdens de zwangerschap, is het ideaal om een schoonmaker via Helpling te boeken. Je leert de schoonmaakhulp op die manier tijdens de zwangerschap al kennen en zo kun je jouw wensen bespreken voor tijdens de kraamperiode. Met een dikke buik wordt het steeds lastiger om het hele huis schoon te maken. Daarnaast is je zwangerschapsverlof bedoeld om je voor te bereiden op de komst van de baby. Nog een fijne bijkomstigheid is dat jij met het inschakelen van huishoudelijke hulp meer tijd hebt om je te focussen op de leuke dingen. Je kan bijvoorbeeld inspiratie opdoen voor de babykamer, zoals het uitkiezen van behang, muurstickers, een babybedje en accessoires. Lang leve zwangerschapsverlof, tijd voor het gezin. Bevalt de schoonmaakhulp je goed en kan je hier wel aan wennen? Kies dan voor een herhaal boeking, zodat de schoonmaker iedere week of twee weken langskomt. Op die manier kan jij ook na de zwangerschap genieten van een schoon huishouden en kun je optimaal genieten van de tijd met je baby.

Waarom Helpling?

1. Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijke profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

2. Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via [email protected] of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 8:00 tot 16:30 uur.

3. Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij huishoudelijke hulpen en huishoudens aan elkaar worden gekoppeld. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar huishoudelijke hulpen en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een hulp bij jou in de buurt. Voor huishoudelijke hulpen is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de huishoudelijke hulpen werkzaam via het platform?

De huishoudelijke hulpen die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere huishoudelijke hulp wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de hulpen is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere huishoudelijke hulp. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle huishoudelijke hulpen hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. De hulpen die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw huishoudelijke hulp voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De huishoudelijke hulpen hebben ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en apparaten te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekjes die extra aandacht nodig hebben? Bespreek deze voor de schoonmaak even met de hulp.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boeking thuis te zijn om je huishoudelijke hulp wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun hulp een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van huishoudelijke hulp wisselen?
Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste huishoudelijke hulp krijgt. Mocht je willen wisselen van huishoudelijke hulp dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende hulpen op het platform vergelijken

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de hulpen na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen de hulpen eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?
Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de huishoudelijke hulpen verzekerd?
Bij schade zijn de huishoudelijke hulpen via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd door een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de huishoudelijk hulp maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervaning kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is jammer dat de huishoudelijke hulp niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de hulp om te achterhalen wat de reden van niet komen opdagen is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende huishoudelijke hulp of geef je de hulp nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past