Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Plan je afspraak
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Vergelijk huishoudelijke hulpen
3. Send your booking request

Vergelijk profielen en prijzen van de beschikbare hulpen en bevestig je aanvraag.

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Vind een huishoudelijke hulp via Helpling

Snel en eenvoudig geregeld

Op zoek naar iemand die de huishoudelijke klusjes van je kan overnemen? Via Helpling vind je heel eenvoudig een huishoudelijke hulp bij jou uit de buurt. Het boeken is zo gebeurd: je kunt binnen een minuut je eerste afspraak hebben staan.

Helpling is een online marktplaats waarop vraag en aanbod samenkomen: particuliere huishoudelijke hulpen bieden hun diensten aan en huishoudens zoeken op het platform naar een hulp. Alle hulpen hebben een persoonlijk profiel waar je klantenreviews terugvindt, zodat je weet hoe hij of zij beoordeeld wordt en je kunt zien of de huishoudelijk hulp hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Jij betaalt, dus jij bepaalt

Je boekt een hulp op het moment dat jou uitkomt. Zo kun je kiezen voor een eenmalige of een terugkerende hulp en kun je ook het aantal uren per keer bepalen. Het is dus geen probleem als er een keer een uurtje meer of minder nodig is. Op basis van jouw voorkeuren en wensen zie je welke huishoudelijke hulpen uit de buurt beschikbaar zijn. Selecteer huishoudelijke hulp(en) en Helpling gaat aan de slag om een match te maken! Op je persoonlijke account op de website of app kun je afspraken bekijken, inplannen en wijzigen en er is een chatfunctie om contact op te nemen met je hulp.

Prijs van de hulp

We zijn transparant over de prijzen op het platform. De huishoudelijke hulpen bepalen zelf hun uurtarief. Deze prijs hangt af van hun ervaring, de gemiddelde prijs in de omgeving en het feit of zij bereid zijn om speciale klusjes uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan strijken, ramen lappen of het doen van de was. Op het profiel van elke huishoudelijke hulp zie je precies welke prijs zij per uur vragen. Vaak ligt het uurtarief van een eenmalige boeking hoger dan een regelmatige boeking.

Wanneer je tijdens het boeken verschillende hulpen selecteert, wordt er een totaalprijs gegeven in een bepaalde range. Deze totaalprijs varieert van de laagste en de hoogste prijs van de hulpen die je geselecteerd hebt. De uiteindelijke prijs krijg je te zien wanneer een hulp je boekingsverzoek heeft geaccepteerd, maar deze al altijd binnen de getoonde prijsrange vallen. Een herhaalboeking begint al bij €14,75 per uur en een eenmalige schoonmaak boek je vanaf €16,75.

De betalingen worden altijd veilig online voldaan. Na de schoonmaak ontvang je digitaal een factuur. Mocht jouw hulp minder tijd nodig hebben gehad dan gepland, dan wordt dit natuurlijk verwerkt. Als hij of zij tijdens de schoonmaak uiteindelijk meer tijd nodig heeft, gaat dit altijd in overleg.

Alle voordelen van Helpling op een rij:

  • Ervaren en flexibele hulpen
  • Eenvoudig en snel boeken en verplaatsen
  • Zelf de hulp kiezen die bij jou past
  • 6 dagen per week klantenservice
  • Transparant beoordelingssysteem
  • Elke keer dezelfde hulp bij een regelmatige boeking
  • Gemakkelijk en veilig online betalen
  • Zelf bepalen wat je betaalt
  • Geen verborgen kosten
  • Een passende vervanger bij ziekte/vakantie
  • Verzekerd bij grote materiële schade

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij huishoudelijke hulpen en huishoudens aan elkaar worden gekoppeld. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar huishoudelijke hulpen en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een hulp bij jou in de buurt. Voor huishoudelijke hulpen is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de huishoudelijke hulpen werkzaam via het platform?

De huishoudelijke hulpen die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere huishoudelijke hulp wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de hulpen is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere huishoudelijke hulp. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle huishoudelijke hulpen hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. De hulpen die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw huishoudelijke hulp voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De huishoudelijke hulpen hebben ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en apparaten te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekjes die extra aandacht nodig hebben? Bespreek deze voor de schoonmaak even met de hulp.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boeking thuis te zijn om je huishoudelijke hulp wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun hulp een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van huishoudelijke hulp wisselen?
Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste huishoudelijke hulp krijgt. Mocht je willen wisselen van huishoudelijke hulp dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende hulpen op het platform vergelijken

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de hulpen na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen de hulpen eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?
Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de huishoudelijke hulpen verzekerd?
Bij schade zijn de huishoudelijke hulpen via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd door een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de huishoudelijk hulp maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervaning kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is jammer dat de huishoudelijke hulp niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de hulp om te achterhalen wat de reden van niet komen opdagen is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende huishoudelijke hulp of geef je de hulp nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu een ervaren huishoudelijke hulp uit de buurt