Meteen naar de inhoud

Vind de huishoudelijke hulp die bij jou past

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen.

2. Kies je datum en tijd

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

3. Selecteer hulpen die bij jou passen

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Beheer alles vanuit je Helpling App.

 

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle schoonmakers op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarin zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere huishoudens bekijken en het uurtarief van de schoonmaker zien. Daarnaast kunnen schoonmakers in hun profiel een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. De schoonmakers werkzaam via het platform bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je schoonmaker. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de schoonmaker die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Ons team biedt graag ondersteuning bij vragen of problemen, dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt onze klantenservice bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur. Op feestdagen kunnen de openingstijden afwijken. Aangepaste openingstijden vind je hier.

Eenvoudig online via Helpling

Ben je op zoek naar een flexibele schoonmaker? Dan ben je bij Helpling aan het juiste adres! Via deze online marktplaats boek je eenvoudig en binnen een minuut een schoonmaakhulp bij jou uit de buurt.

Schoonmakers die werken via het Helpling platform doen dat als particulier. Ze zijn dan ook niet in dienst bij Helpling en werken rechtstreeks voor hun opdrachtgever(s), de huishoudens. Werken op deze manier wordt mogelijk gemaakt door de Regeling Dienstverlening aan Huis, een regeling die het mogelijk maakt om een particulier in te huren voor huishoudelijk werk en andere klusjes in en om het huis. De regeling is een uitzonderingsregeling op de verplichte lasten die een werkgever normaal gesproken draagt.

Hoe weet je of je een goede schoonmaker boekt? Iedere schoonmaker heeft een persoonlijk profiel met daarop meer informatie over zijn of haar ervaring en voorkeuren. Ook zijn beoordelingen van andere klanten zichtbaar op het profiel van de hulp. Op deze manier zie je precies hoe hij of zij beoordeeld wordt. Op het profiel kun je ook zien welke talen de hulp spreekt en of de hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wie, wat, waar en wanneer?

Het boekingsproces is heel eenvoudig. Vul je postcode in om beschikbare schoonmakers bij jou uit de buurt te zoeken. Kies voor een wekelijkse, tweewekelijkse of eenmalige boeking. Bepaal de gewenste dag, duur en het tijdstip van de schoonmaak. Op basis van jouw wensen zie je welke schoonmakers er beschikbaar zijn. Je selecteert jouw favoriete hulp(en) en stuur jouw boekingsverzoek uit. Nadat de boeking door de hulp is bevestigd, kun je contact opnemen met je hulp. Daarnaast staat de klantenservice ook altijd voor je klaar.

De voordelen van Helpling op een rijtje:

  • Ervaren en flexibele hulpen
  • Eenvoudig en snel boeken en verplaatsen
  • Zelf de schoonmaker kiezen die bij jou past
  • Vergelijk prijzen en profielen
  • Behulpzame klantenservice
  • Transparant beoordelingssysteem
  • Elke keer dezelfde hulp bij een regelmatige boeking
  • Gemakkelijk en veilig online betalen
  • Zelf bepalen wat je betaalt
  • Geen verborgen kosten
  • Verzekerd bij grote materiële schade

FAQs

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Helpling wijst jou erop dat de Nederlandse wet ervan uitgaat dat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis. Met de Regeling dienstverlening aan huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 4 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Dat houdt in dat jij als particulier werkgever wordt van jouw huishoudelijke professional, nadat het boekingsverzoek is aanvaard. Dat betekent ook dat je de relatie meestal alleen in onderling overleg of met een goede reden kunt beëindigen. Er geldt ook een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Hierover kun je afspraken maken met je hulp, wij stellen hiervoor een modelcontract van de rijksoverheid beschikbaar dat je kunt gebruiken.

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de schoonmakers na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen ze eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €350 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade.

Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. Heb je een wekelijkse of tweewekelijkse afspraak ingepland met je huishoudelijke hulp? Houd er dan rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon.

 

Meer vregen?

Bezoek dan de Helpling Helpportal.