Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
SCHOONMAAKHULP WORDEN Inloggen
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vul je postcode in en vind schoonmakers bij jou in de buurt.

Enter your postcode to find cleaners available in your area.

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Geef je wensen omtrent de schoonmaak door: frequentie, duur, datum en tijd.

Select the preferred date, time and frequency of your clean.

3. Selecteer de schoonmakers die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Vergelijk de profielen van de schoonmakers en kies wie er bij jouw wensen aansluit.

Compare cleaner profiles, prices and select who suits your preferences and will receive your request.

4. Verstuur je verzoeken
4. Send your booking request

Zet je verzoeken uit. De eerste schoonmaker die je boeking accepteert komt bij jou schoonmaken!

The first cleaner that accept the request will clean your home

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle schoonmakers op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarin zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere huishoudens bekijken en het uurtarief van de schoonmaker zien. Daarnaast kunnen schoonmakers in hun profiel een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. De schoonmakers werkzaam via het platform bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via [email protected] of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 8:00 tot 16:30 uur.

Zoek je een schoonmaakster in Amsterdam-Oost? Bij Helpling zit je goed!

Helpling koppelt schoonmakers aan partculiere huishoudens

Helpling is een online platform waarbij vraag naar en aanbod van schoonmakers op een makkelijke manier samenkomen. We zijn geen schoonmaakbedrijf, maar we bemiddelen tussen particuliere huishoudens en schoonmakers. Helpling is er om te helpen.

Een vaste schoonmaker

Altijd thuis komen in een schoon huis. Heb je een druk bestaan met een overvolle agenda? Heb je daarom vaak geen tijd om het huis schoon te maken? Of ben je door omstandigheden niet in staat om je huis zelf schoon te maken? Zo is er vaak een reden waarom je niet aan schoonmaken toekomt. Kies daarom voor een wekelijkse of tweewekelijkse schoonmaak via Helpling. Zo vind je eenvoudig een schoonmaker bij jou in de buurt die aan jouw schoonmaak wensen voldoet. Mochten jouw wensen in de loop der tijd veranderen, bespreek dit dan met jouw schoonmaker of vergelijk schoonmakers op het platform.

Altijd opzegbaar

Bij het boeken van een wekelijkse of tweewekelijkse schoonmaak ben je altijd verzekerd van een schoon huis. Jouw vaste schoonmaker weet precies wat hij of zij moet doen en wat jij belangrijk vind, dat is wel zo fijn. Als je Helpling een keer wilt uitproberen of eenmalig gebruik wilt maken van het platform voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak is een eenmalige boeking een uitkomst. Helpling is helemaal vrijblijvend dus je kunt altijd afspraken wijzigen of verzetten. Wil je wisselen van schoonmaker? Dat kan! Onze collega's van de klantenservice helpen je graag bij het vinden van een passende hulp.

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de schoonmakers werkzaam via het platform?

De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?
Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van schoonmaker wisselen?
Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste schoonmaakster krijgt. Mocht je willen wisselen van schoonmaker dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende schoonmakers op het platform vergelijken.

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de schoonmakers na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen ze eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?
Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de schoonmakers verzekerd?
Bij schade zijn de schoonmakers via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd bij een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de schoonmaker maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervanging kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is jammer dat de schoonmaker niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de schoonmaker om te achterhalen wat de reden hiervoor is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende schoonmaker of geef je de schoonmaker nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu de schoonmaakster in Amsterdam-Oost die bij jou past