Regeling Dienstverlening aan Huis

Alles omtrent Helpling en de dienstverlening aan huis

Zo werkt de Regeling Dienstverlening aan huis

De huishoudelijke hulp die je via Helpling boekt, werkt als particulier onder de Regeling Dienstverlening aan Huis. Dit betekent dat jij de opdrachtgever bent van het schoonmaakwerk wat bij jouw thuis verricht wordt. Onder de Regeling Dienstverlening aan Huis mag een huishoudelijke hulp maximaal drie dagen per week voor een particuliere opdrachtgever werken. Als opdrachtgever hoef je verder geen loonbelasting, premies of werknemersverzekeringen af te sluiten. Dit betekent dat het uurtarief van je huishoudelijke hulp relatief laag blijft. Ook het boeken van een hulp is hierdoor erg eenvoudig en je bent niet gebonden aan dezelfde vaste hulp.

Na iedere schoonmaak doet de hulp zelf een betalingsverzoek. Helpling beschikt over de technologie om deze verzoeken te automatiseren. Dit bespaart zowel jou als de hulp veel papierwerk. Voor de betalingen zelf wordt een extern betalingssysteem gebruikt waarmee jij de hulp direct betaalt. Helpling ontvang per opdracht dus geen geld wat voor de hulp is bedoeld. De hulp draagt hierover een comissie af voor de service, marketing en operationele kosten. Een van de voordelen voor een hulp om via Helpling te werken is een continue stroom aan potentiële opdrachtgevers. Ons platform biedt de mogelijkheid om te werken waar en wanneer de hulp zelf wilt, hierbij is het aan de hulp om afspraken te accepteren of af te slaan. Ons platform maakt het daarmee erg eenvoudig voor de particuliere hulp om een vol werkschema in te plannen en afspraken te beheren.

De gemiddelde vergoeding voor hulpen die werken via ons platform ligt tussen de €11 tot €12 euro bruto per uur. De vergoeding van de huishoudelijke hulp ligt daarmee boven het gemiddelde in de schoonmaakmarkt.

Er is een mogelijkheid om je afspraken met een hulp schriftelijk vast te leggen. Een standaardovereenkomst hiervoor kun je vinden op de website van de rijksoverheid. In deze overeenkomst staan alle afspraken tussen opdrachtgever en hulp over huishoudelijk werk. Meer informatie over de Regeling Dienstverlening aan Huis vind je hier op de rijksoverheid website.


Een hulp onder de Regeling Dienstverlening aan Huis
boek je in slechts drie stappen:

Voordelen van de Regeling Dienstverlening aan Huis:

1. Huishoudens kunnen eenvoudig en zonder administratieve lasten een huishoudelijke hulp boeken wanneer zij dat nodig achten.
2. Wanneer een samenwerking tussen een hulp en een huishouden beëindigd wordt is er onder de Regeling Dienstverlening aan Huis geen ontslagvergunning vereist.
3. Als opdrachtgever hoef je verder geen loonbelasting, premies of werknemersverzekeringen af te sluiten. Hierdoor blijft de vergoeding voor de hulp laag.
4. Wanneer je hulp verhinderd is of niet meer via het platform werkzaam is, boek je eenvoudig een vervangende hulp.

Meer vragen over de Regeling Dienstverlening aan Huis of andere zaken?
Dan kun je 7 dagen per week bellen met onze vriendelijke klantenservice. Het Helpling telefoonnummer is: 085-8888338 of klik op de onderstaande knop voor antwoorden op veelgestelde vragen.

Vind alle antwoorden!