Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Selecteer hulpen die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

Wat komt er allemaal kijken bij het ouderschap?

Ben je in verwachting? Of ben je net trotse ouder geworden van een pasgeboren nieuw gezinslid? Dan komt er een hoop op je af! Namen bedenken, kleertjes kopen en de baby slaapkamer inrichten en naast de blijdschap en liefde die je momenteel ervaart zijn er ook nog een aantal serieuze zaken die geregeld moeten worden.

Zoals bijvoorbeeld:

  • Kraamzorg
  • Geboorte aangifte burgerlijke stand (binnen drie dagen na geboorte)
  • Spaarrekening openen
  • Kinderbijslag aanvragen

Naast het regelen van bovenstaande zaken wil je ook graag een schoon en opgeruimd huis voor en na de bevalling. Daar kunnen wij jullie bij helpen! We weten dat een van de taken van de kraamverzorgster bestaat uit het helpen in het huishouden, maar de kostbare tijd van een kraamverzorgster moet goed worden besteed. Je kan het huishouden dan ook aan Helpling overlaten. Laat ons jullie helpen om het huis schoon en opgeruimd te houden.

‘Af en toe een grote schoonmaak door iemand anders zou natuurlijk een uitkomst zijn; ik voel namelijk wel degelijk de behoefte aan een schoon huis, zolang ik zelf het werk maar niet hoef te doen. Aan de andere kant voel ik me te bezwaard om daar familie voor in te schakelen (daar doe je toch liever leuke dingen mee!). Gelukkig kwam ik via de website van mijn kraamhulp organisatie in aanraking met Helpling.’ - Lianne

Hoe zit het precies met de kraamzorg?

Iedereen heeft na een bevalling recht op kraamzorg. Het aantal uur waar jullie recht op hebben hangt af van de situatie: dit kan variëren van 24 tot 80 uur. Op basis van het Landelijk Indicatie Protocol Kraamzorg (LIP) wordt er bepaald hoeveel uur kraamzorg er voor jullie vergoed wordt. Wanneer er geen bijzondere omstandigheden zijn, hebben jullie maar recht op een bepaald aantal uur kraamhulp. Willen jullie de kraamverzorgster langer inhuren dan het aantal uur waar eigenlijk recht op is? Dat kan, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening. Het tarief voor kraamzorg is in 2020 vastgesteld op € 50,60 per uur. Dat kan dus best hoog oplopen!

Extra hulp tijdens de kraamperiode?

Conclusie: het aantal uur dat je recht hebt op kraamzorg is beperkt en wanneer je extra uren wilt inhuren, wordt het een duur grapje. Hoe je toch zorgeloos geniet van je kraamtijd én het ook nog betaalbaar houdt? Helpling helpt je daarbij! Via deze online marktplaats boek je heel eenvoudig en snel een schoonmaakhulp. Dan hoeft de kraamverzorgster niet meer mee te helpen in het huishouden waardoor de kostbare uren kraamhulp aan jou en de baby besteed kunnen worden. Het allerfijnste: bij Helpling boek je al een schoonmaker vanaf €14,75 per uur. Veel goedkoper dan een uur kraamzorg dus.

Wanneer beginnen?

Een schoonmaakhulp is een handige en voordelige aanvulling op de kraamverzorgster, maar ook tijdens de zwangerschap. Daarna natuurlijk ook nog, wanneer je jezelf de tijd gunt in het drukke leven van een ouder zijn. Voor de bevalling is het lastig om uitgebreid schoon te gaan maken en daar zit je met zo’n dikke buik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Daarnaast is het handig dat jullie zo de huishoudhulp al een beetje leren kennen en kunnen jullie de wensen bespreken voor tijdens en na de kraamperiode. Bevalt de huishoudelijke hulp jullie goed? Kies dan voor een herhaal boeking, zodat de huishoudelijke hulp iedere week of om de week langs kan komen.Op deze manier hoeven jullie je niet meer druk te maken om het huishouden en kun jullie samen optimaal genieten van de tijd met jullie baby.

Hoe werkt Helpling?

Via Helpling boek je in een aantal klikken een huishoudelijke hulp bij jou uit de buurt. Jij bepaalt de duur, datum, tijd en frequentie van de schoonmaak. Op basis van je locatie, budget en wensen zie je welke schoonmaakhulp het beste bij jou past. Je regelt het in slechts 4 stappen:

  • Vul je postcode in om hulpen in de buurt te zoeken
  • Vergelijk de profielen van verschillende hulpen
  • Selecteer jouw favorieten
  • Een van de hulpen accepteert je verzoek

Waarom Helpling?

1. Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijke profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

2. Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via [email protected] of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

3. Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij huishoudelijke hulpen en huishoudens aan elkaar worden gekoppeld. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar huishoudelijke hulpen en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een hulp bij jou in de buurt. Voor huishoudelijke hulpen is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de huishoudelijke hulpen werkzaam via het platform?

De hulpen op ons platform zijn particulieren die huishoudelijk werk doen bij particulieren thuis. Wij maken gebruik van een derde partij genaamd 'Onfido' om de identiteit van de hulpen te controleren en om te checken of ze een werkvergunning voor Nederland hebben. Hulpen die werken via het Helpling platform doen dat als particulier en zijn direct bij het huishouden dienst. Dit is mogelijk door de Regeling Dienstverlening aan Huis. Met de Regeling Dienstverlening aan Huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 3 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Alleen particulieren mogen gebruik maken van de Regeling Dienstverlening aan Huis. Dit geldt zowel voor jou als voor je hulp. Bedrijven kunnen dus geen hulp vinden via het Helpling platform.

Boekingen kunnen uitsluitend online worden gemaakt. Heb je problemen met het plaatsen van een boeking? Laat het ons dan weten via 0858888338 of [email protected], wij helpen je graag.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw huishoudelijke hulp voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De huishoudelijke hulpen hebben ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en apparaten te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekjes die extra aandacht nodig hebben? Bespreek deze voor de schoonmaak even met de hulp.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boeking thuis te zijn om je huishoudelijke hulp wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun hulp een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van huishoudelijke hulp wisselen?
Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste huishoudelijke hulp krijgt. Mocht je willen wisselen van huishoudelijke hulp dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende hulpen op het platform vergelijken

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de hulpen na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen de hulpen eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?
Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de huishoudelijke hulpen verzekerd?
Bij schade zijn de huishoudelijke hulpen via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd door een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de huishoudelijk hulp maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervaning kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is jammer dat de huishoudelijke hulp niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de hulp om te achterhalen wat de reden van niet komen opdagen is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende huishoudelijke hulp of geef je de hulp nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past