Meteen naar de inhoud

Vind de huishoudelijke hulp in Amersfoort die bij jou past

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen.

2. Kies je datum en tijd

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

3. Selecteer hulpen die bij jou passen

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Beheer alles vanuit je Helpling App.

 

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle schoonmakers op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarin zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere huishoudens bekijken en het uurtarief van de schoonmaker zien. Daarnaast kunnen schoonmakers in hun profiel een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. De schoonmakers werkzaam via het platform bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je schoonmaker. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de schoonmaker die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Ons team biedt graag ondersteuning bij vragen of problemen, dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt onze klantenservice bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur. Op feestdagen kunnen de openingstijden afwijken. Aangepaste openingstijden vind je hier.

Helpling koppelt huishoudelijke hulpen aan partculiere huishoudens

Helpling is een online platform waarbij vraag naar en aanbod van huishoudelijke hulp op een makkelijke manier samenkomen. We zijn geen schoonmaakbedrijf, maar we bemiddelen tussen particuliere huishoudens en huishoudelijke hulpen. Helpling is er om te helpen.

  • De huishoudelijke hulp die je boekt via Helpling werkt onder de Regeling Dienstverlening aan Huis.
  • Helpling koppelt particuliere huishoudelijke hulpen in Amersfoort aan jouw huishouden.
  • Je boekt binnen één minuut hulp online.


Een vaste huishoudelijke hulp in Amersfoort

Altijd thuis komen in een schoon huis. Heb je een druk bestaan met een overvolle agenda? Heb je daarom vaak geen tijd om het huis schoon te maken? Of ben je door omstandigheden niet in staat om je huis zelf schoon te maken? Zo is er vaak een reden waarom je niet aan schoonmaken toekomt. Kies daarom voor een wekelijkse of tweewekelijkse schoonmaak via Helpling. Zo vind je eenvoudig een huishoudelijke hulp bij jou in de buurt die aan jouw schoonmaak wensen voldoet. Mochten jouw wensen in de loop der tijd veranderen, bespreek dit dan met je huishoudelijke hulp of vergelijk hulpen op het platform.

Altijd opzegbaar

Bij het boeken van een wekelijkse of tweewekelijkse schoonmaak ben je altijd verzekerd van een schoon huis. Jouw vaste huishoudelijke hulp weet precies wat hij of zij moet doen en wat jij belangrijk vind, dat is wel zo fijn. Als je Helpling een keer wilt proberen of eenmalig gebruik wilt maken van het platform voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak is een eenmalige boeking een uitkomst. Helpling is helemaal vrijblijvend dus je kunt altijd afspraken toevoegen, verzetten of annuleren. Wil je wisselen van huishoudelijke hulp? Dat kan! Onze collega’s van de klantenservice helpen je graag bij het vinden van een passende hulp.

FAQs

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Helpling wijst jou erop dat de Nederlandse wet ervan uitgaat dat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis. Met de Regeling dienstverlening aan huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 4 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Dat houdt in dat jij als particulier werkgever wordt van jouw huishoudelijke professional, nadat het boekingsverzoek is aanvaard. Dat betekent ook dat je de relatie meestal alleen in onderling overleg of met een goede reden kunt beëindigen. Er geldt ook een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Hierover kun je afspraken maken met je hulp, wij stellen hiervoor een modelcontract van de rijksoverheid beschikbaar dat je kunt gebruiken.

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de schoonmakers na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen ze eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €350 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade.

Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. Heb je een wekelijkse of tweewekelijkse afspraak ingepland met je huishoudelijke hulp? Houd er dan rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon.

 

Meer vregen?

Bezoek dan de Helpling Helpportal.