Vind de huishoudelijke hulp die bij jou past

Hoe het werkt

Group 51Created with Sketch.

Vul je postcode in

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen
Group 34Created with Sketch.

Kies je datum en tijd

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.
Group 62Created with Sketch.

Selecteer hulpen die bij jou passen

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past
Group 63Created with Sketch.

Verstuur je verzoeken

De eerste hulp die accepteert komt bij jou schoonmaken
Bij meer dan
100.000
huishoudens schoongemaakt
Meer dan
90%
heeft een regelmatige afspraak
Beoordeling van
4,7/5
sterren
In meer dan
50
steden beschikbaar

Jouw voordelen

Group 62Created with Sketch.

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Group 34Created with Sketch.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je contact opnemen met je huishoudelijke hulp met de berichtenfunctie, waarin je gemakkelijk berichten kan sturen.

Group 39Created with Sketch.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt ons bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338.

Huishoudelijke hulp gezocht? Bij Helpling zit je goed!

Hulp in huishouding gezocht? – Zo geregeld!

Besteed je liever je tijd aan iets anders dan aan huishoudelijk werk? Met Helpling heb je binnenkort een particuliere huishoudelijke hulp die je veel werk uit handen neemt zodat je vrije tijd overhoudt. Helpling is een online platform dat huishoudelijke hulpen koppelt aan particuliere huishoudens die op zoek zijn naar een hulp in de huis. Vergelijk prijzen en profielen en kies de hulp die het beste past bij jouw agenda, huis en portemonnee.

Huishoudelijke hulpen die werken via het Helpling platform doen dat als particulier. Ze zijn dan ook niet in dienst bij Helpling en werken rechtstreeks voor hun opdrachtgever(s), de huishoudens. Werken op deze manier wordt mogelijk gemaakt door de Regeling Dienstverlening aan Huis, een regeling die het mogelijk maakt om een particulier in te huren voor huishoudelijk werk en andere klusjes in en om het huis. De regeling is een uitzonderingsregeling op de verplichte lasten die een werkgever normaal gesproken draagt.

Huishoudelijke hulp aangeboden via Helpling

Het vinden van een hulp in de huishouding kan een behoorlijke uitdaging zijn. Bij Helpling kies je zelf wie er bij jou komt schoonmaken. Aan de hand van je postcode zie je welke schoonmakers er bij jou in de buurt beschikbaar zijn. Voordat je een hulp kiest, kun je de verschillende profielen bekijken en vergelijken. Op het persoonlijke profiel van elke huishoudelijke hulp is te zien waar hij of zij ervaren in is en hoe de hulp beoordeeld wordt. Klanten kunnen namelijk na iedere schoonmaak een review achterlaten. Daarnaast zie je op het profiel of de huishoudelijke hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Met je persoonlijke Helpling-account kun je alle zaken rondom de schoonmaak in huis eenvoudig online regelen. Via de de site of de app kun je gemakkelijk afspraken inplannen en verzetten, en er is een chatfunctie om contact op te nemen met jouw schoonmaker. De betaling is eenvoudig en veilig online geregeld, pas nadat de schoonmaak heeft plaatsgevonden. Om de kwaliteit van het platform hoog en transparant te houden, vragen we je na de schoonmaak je huishoudelijke hulp te beoordelen.

Welke diensten kan ik verwachten van mijn schoonmaakhulp?

Geen enkel huishouden is hetzelfde. Je bepaalt daarom zelf hoe de schoonmaker zijn of haar tijd bij jou thuis indeelt. Is het bijvoorbeeld tijd voor een grote schoonmaak in de huiskamer? Dan kun je dat bespreken met je hulp en erop rekenen dat daar extra aandacht aan wordt besteed. Een schoonmaak in huis is heel persoonlijk; iedereen vindt iets anders belangrijk. Daarom is het verstandig om tijdens de eerste schoonmaak door te spreken wat voor jou prioriteit heeft. Mocht je daarna andere wensen hebben kun je dat altijd eenvoudig via de online chatfunctie of bij aankomst van je hulp aangeven. Denk bijvoorbeeld aan ramen lappen, boekenkasten afstoffen, dweilen of het grondig poetsen van je gasfornuis. Kortom, de huishoudelijke hulpen van Helpling zijn helemaal flexibel en maken je huis schoon op de manier waarop jij dat wenst.

Altijd opzegbaar

De meeste mensen hebben voorkeur voor een regelmatige (twee)wekelijkse schoonmaakhulp. Bij Helpling heb je dan automatisch elke keer dezelfde hulp. Ideaal aan een regelmatige boeking is dat de hulp jouw huis goed kent en precies weet wat jij belangrijk vindt. Bovendien ben je met een herhaalboeking altijd verzekerd van een schoon huis én van meer vrije tijd. Een eenmalige afspraak is ook mogelijk. Handig als je Helpling een keer wilt uitproberen of eenmalig gebruik wilt maken van een hulp voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak. Helpling is altijd opzegbaar dus of je nu gaat voor een wekelijkse of eenmalige boeking, je kunt je afspraken altijd wijzigen, verzetten of annuleren. Wisselen van schoonmaakhulp is ook altijd mogelijk.

FAQs

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.
De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.
Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Helpling wijst jou erop dat de Nederlandse wet ervan uitgaat dat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis.. Met de Regeling dienstverlening aan huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 4 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Dat houdt in dat jij als particulier werkgever wordt van jouw huishoudelijke professional, nadat het boekingsverzoek is aanvaard. Dat betekent ook dat je de relatie meestal alleen in onderling overleg of met een goede reden kunt beëindigen. Er geldt ook een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Hierover kun je afspraken maken met je hulp, wij stellen hiervoor een modelcontract van de rijksoverheid beschikbaar dat je kunt gebruiken.

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

De betaling van zowel jouw hulp (loonkosten) als de vergoeding voor het gebruik van het platform (commissie) verloopt via onze externe betaalprovider Stripe. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Stripe toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Na iedere afspraak kan jouw schoonmaker aangeven of de afspraak heeft plaatsgevonden en of er wijzigingen zijn in bijvoorbeeld de duur van de afspraak. Na de bevestiging worden er automatisch facturen verstuurd en wordt het bedrag afgeschreven van de door jou gekozen betaalmethode. In je account kun je per afspraak twee facturen terugzien: De factuur van de hulp (loonkosten) en de factuur van Helpling (commissie). 

Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €350 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade. 

Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Houdt er rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. 

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past