Meteen naar de inhoud

Vind de huishoudelijke hulp die bij jou past

Error

Vind binnen enkele minuten de huishoudelijke hulp die bij jou past.

1. Vul je postcode in

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen.

2. Kies je datum en tijd

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

3. Selecteer hulpen die bij jou passen

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Error

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Beheer alles vanuit je Helpling App.

Het beheren van je schoonmaakafspraken, extra schoonmaaktaken en communicatie met je schoonmaker was nog nooit zo eenvoudig en handig met onze Helpling-app. Zoek en vind een schoonmaker in de buurt voor slechts € 34,90 eenmalige bemiddelingskosten. Open de app, selecteer je gewenste datum en tijdslot, vergelijk ervaring en beoordelingen, en vind jouw ideale schoonmaker.

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle schoonmakers op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarin zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere huishoudens bekijken en het uurtarief van de schoonmaker zien. Daarnaast kunnen schoonmakers in hun profiel een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. De schoonmakers werkzaam via het platform bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van € 14.00.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je schoonmaker. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de schoonmaker die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Ons team biedt graag ondersteuning bij vragen of problemen, dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt onze klantenservice bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. Op feestdagen kunnen de openingstijden afwijken. Aangepaste openingstijden vind je hier.

Hulp in huishouding gezocht? – Zo geregeld!

Besteed je liever je tijd aan iets anders dan aan huishoudelijk werk? Met Helpling heb je binnenkort een particuliere huishoudelijke hulp die je veel werk uit handen neemt zodat je vrije tijd overhoudt. Helpling is een online platform dat huishoudelijke hulpen koppelt aan particuliere huishoudens die op zoek zijn naar een hulp in de huis. Vergelijk prijzen en profielen en kies de hulp die het beste past bij jouw agenda, huis en portemonnee.

Huishoudelijke hulpen die werken via het Helpling platform doen dat als particulier. Ze zijn dan ook niet in dienst bij Helpling en werken rechtstreeks voor hun opdrachtgever(s), de huishoudens. Werken op deze manier wordt mogelijk gemaakt door de Regeling Dienstverlening aan Huis, een regeling die het mogelijk maakt om een particulier in te huren voor huishoudelijk werk en andere klusjes in en om het huis. De regeling is een uitzonderingsregeling op de verplichte lasten die een werkgever normaal gesproken draagt.

Huishoudelijke hulp aangeboden via Helpling

Het vinden van een hulp in de huishouding kan een behoorlijke uitdaging zijn. Bij Helpling kies je zelf wie er bij jou komt schoonmaken. Aan de hand van je postcode zie je welke schoonmakers er bij jou in de buurt beschikbaar zijn. Voordat je een hulp kiest, kun je de verschillende profielen bekijken en vergelijken. Op het persoonlijke profiel van elke huishoudelijke hulp is te zien waar hij of zij ervaren in is en hoe de hulp beoordeeld wordt. Klanten kunnen namelijk na iedere schoonmaak een review achterlaten. Daarnaast zie je op het profiel of de huishoudelijke hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Met je persoonlijke Helpling-account kun je alle zaken rondom de schoonmaak in huis eenvoudig online regelen. Via de de site of de app kun je gemakkelijk afspraken inplannen en verzetten, en er is een chatfunctie om contact op te nemen met jouw schoonmaker. De betaling is eenvoudig en veilig online geregeld, pas nadat de schoonmaak heeft plaatsgevonden. Om de kwaliteit van het platform hoog en transparant te houden, vragen we je na de schoonmaak je huishoudelijke hulp te beoordelen.

Welke diensten kan ik verwachten van mijn schoonmaakhulp?

Geen enkel huishouden is hetzelfde. Je bepaalt daarom zelf hoe de schoonmaker zijn of haar tijd bij jou thuis indeelt. Is het bijvoorbeeld tijd voor een grote schoonmaak in de huiskamer? Dan kun je dat bespreken met je hulp en erop rekenen dat daar extra aandacht aan wordt besteed. Een schoonmaak in huis is heel persoonlijk; iedereen vindt iets anders belangrijk. Daarom is het verstandig om tijdens de eerste schoonmaak door te spreken wat voor jou prioriteit heeft. Mocht je daarna andere wensen hebben kun je dat altijd eenvoudig via de online chatfunctie of bij aankomst van je hulp aangeven. Denk bijvoorbeeld aan ramen lappen, boekenkasten afstoffen, dweilen of het grondig poetsen van je gasfornuis. Kortom, de huishoudelijke hulpen van Helpling zijn helemaal flexibel en maken je huis schoon op de manier waarop jij dat wenst.

Altijd opzegbaar

De meeste mensen hebben voorkeur voor een regelmatige (twee)wekelijkse schoonmaakhulp. Bij Helpling heb je dan automatisch elke keer dezelfde hulp. Ideaal aan een regelmatige boeking is dat de hulp jouw huis goed kent en precies weet wat jij belangrijk vindt. Bovendien ben je met een herhaalboeking altijd verzekerd van een schoon huis én van meer vrije tijd. Een eenmalige afspraak is ook mogelijk. Handig als je Helpling een keer wilt uitproberen of eenmalig gebruik wilt maken van een hulp voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak. Helpling is altijd opzegbaar dus of je nu gaat voor een wekelijkse of eenmalige boeking, je kunt je afspraken altijd wijzigen, verzetten of annuleren. Wisselen van schoonmaakhulp is ook altijd mogelijk.

FAQs

Helpling is dé online plek waar huishoudens en schoonmakers elkaar vinden. Via onze website en app heb je binnen enkele minuten een schoonmaker gevonden bij jou in de buurt, die voldoet aan jouw eisen en wensen. Wil je als zelfstandig schoonmaker op een efficiënte manier je klantenkring uitbreiden? Dan biedt Helpling de oplossing. Bepaal zelf je prijs, je werkdagen en -tijden, en bouw referenties op met ons ingebouwd beoordelingssysteem.

Helpling is momenteel actief in Nederland, Duitsland, Zwitzerland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koningrijk, Ierland, Singapore en de Emiraten.

De huishoudelijke hulpen die je kan vinden via Helpling werken als als particulier op een zelfstandige basis via het platform. Een groot deel van de schoonmakers heeft ervaring en hoge hygiënestandaard opgedaan in de thuiszorg of schoonmaaksector, maar ook zeker in hun eigen huis en persoonlijke omgeving. De schoonmakers hebben uiteenlopende achtergronden, maar allemaal een hart voor hygiëne. Wanneer schoonmakers zich aanmelden bij Helpling controleren we hun ID-bewijs. Ook bezit een groot deel van de schoonmakers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Je ziet dit terug in het profiel van de schoonmaker, net als hun beoordeling en referenties van de klanten waar ze hebben gewerkt. Gemiddeld scoren schoonmakers die zich hebben aangesloten bij Helping 4.8/5 sterren!

Wanneer je als klant een huishoudelijke hulp zoekt via Helpling Select, kies je een hulp die, volgens de Nederlandse wetgeving, huishoudelijke werkzaamheden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis. Dit betekent dat een opdrachtgever – een particulier huishouden – iemand anders voor maximaal 4 dagen per week in dienst kan nemen voor werk in en om het huis. Als huishouden wordt je, nadat je het boekingsverzoek hebt geaccepteerd, dus werkgever van de huishoudelijke hulp. Officieel betekent dit dat je alleen de relatie kunt beëindigen in overleg of met een legitieme reden. Ook geldt een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Je kunt ervoor kiezen om afspraken vast te leggen. De rijksoverheid heeft een modelcontract beschikbaar gesteld waar je gebruik van kunt maken. Wij hebben het modelcontract toegevoegd aan onze Algemene Voorwaarden, zodat je deze kunt gebruiken.

Wanneer je op en na 14 juni een nieuwe boeking maakt voor een schoonmaak dan betaal je €34,90 bemiddelingskosten. Schoonmakers die werken via het platform bepalen zelf hun uurtarief. Doorgaans schommelt het uurtarief tussen de €14-€20 per uur, afhankelijk van ervaring en ratings. Je betaalt de schoonmaker vanaf die datum direct uit, dit gaat niet meer de automatische incasso via Helpling. We adviseren om betalingen te doen via een betaalverzoek of bank overboeking.

Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €25 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade.

Vul op de website je postcode in om het boekingsproces te starten. Vul daarna de details in van je verzoek zoals de datum, tijd, duur van de schoonmaak. Dan komen de profielen van de schoonmakers te voorschijn bij jouw in de buurt en die beschikbaar zijn. Hier kan je de schoonmaker(s) van jouw voorkeur selecteren. Het is aan te raden om meerdere hulpen te selecteren om de kans op een match te vergroten.

Wanneer het niet lukt om je verzoek te matchen aan de hulpen van jouw keuze, dan neemt iemand van het Support team contact me je op. Wij kunnen dan proberen alsnog een match voor je te vinden. Alsnog geen succes? Dan betalen we het bedrag aan je terug.

Als jullie gematched zijn dan kunnen jullie via de chat in de Helpling app communiceren. Jullie kunnen gezamenlijk bespreken of jullie dit bijvoorbeeld liever via WhatsApp of email doen.

Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en -materialen. Het kan zijn dat diegene die bij je komt schoonmaken een voorkeur heeft voor een bepaald merk of schoonmaakitem. We zien vaak dat dit een mooi onderwerp is om te bespreken tussen het huishouden en de schoonmaker.

Elk huishouden is anders. Voorafgaand aan de eerste schoonmaak is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat je wensen zijn. We adviseren om tijdens het eerste bezoek een rondje door het huis te lopen en per ruimte bijzonderheden en specifieke wensen aan te geven. Leg ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en -materialen te vinden zijn.

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om kennis te maken en jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. Heb je een wekelijkse of tweewekelijkse afspraak ingepland met je huishoudelijke hulp? Houd er dan rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon.

Aanvullende vragen?

Bekijk ons hulpportaal .