Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Selecteer hulpen die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

4. Verstuur je verzoeken
4. Send your booking request

De eerste hulp die accepteert komt bij jou schoonmaken

The first cleaner that accept the request will clean your home

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijke profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,60.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via [email protected] of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Huishoudelijke hulp gezocht? Bij Helpling zit je goed!

Hulp in huishouding gezocht? - Zo geregeld!

Besteed je liever je tijd aan iets anders dan aan huishoudelijk werk? Met Helpling heb je binnenkort een particuliere huishoudelijke hulp die je veel werk uit handen neemt zodat je vrije tijd overhoudt. Helpling is een online platform dat huishoudelijke hulpen koppelt aan particuliere huishoudens die op zoek zijn naar een hulp in de huis. Vergelijk prijzen en profielen en kies de hulp die het beste past bij jouw agenda, huis en portemonnee.

Huishoudelijke hulpen die werken via het Helpling platform doen dat als particulier. Ze zijn dan ook niet in dienst bij Helpling en werken rechtstreeks voor hun opdrachtgever(s), de huishoudens. Werken op deze manier wordt mogelijk gemaakt door de Regeling Dienstverlening aan Huis, een regeling die het mogelijk maakt om een particulier in te huren voor huishoudelijk werk en andere klusjes in en om het huis. De regeling is een uitzonderingsregeling op de verplichte lasten die een werkgever normaal gesproken draagt.

Huishoudelijke hulp aangeboden via Helpling

Het vinden van een hulp in de huishouding kan een behoorlijke uitdaging zijn. Bij Helpling kies je zelf wie er bij jou komt schoonmaken. Aan de hand van je postcode zie je welke schoonmakers er bij jou in de buurt beschikbaar zijn. Voordat je een hulp kiest, kun je de verschillende profielen bekijken en vergelijken. Op het persoonlijke profiel van elke huishoudelijke hulp is te zien waar hij of zij ervaren in is en hoe de hulp beoordeeld wordt. Klanten kunnen namelijk na iedere schoonmaak een review achterlaten. Daarnaast zie je op het profiel of de huishoudelijke hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Met je persoonlijke Helpling-account kun je alle zaken rondom de schoonmaak in huis eenvoudig online regelen. Via de de site of de app kun je gemakkelijk afspraken inplannen en verzetten, en er is een chatfunctie om contact op te nemen met jouw schoonmaker. De betaling is eenvoudig en veilig online geregeld, pas nadat de schoonmaak heeft plaatsgevonden. Om de kwaliteit van het platform hoog en transparant te houden, vragen we je na de schoonmaak je huishoudelijke hulp te beoordelen.

Welke diensten kan ik verwachten van mijn schoonmaakhulp?

Geen enkel huishouden is hetzelfde. Je bepaalt daarom zelf hoe de schoonmaker zijn of haar tijd bij jou thuis indeelt. Is het bijvoorbeeld tijd voor een grote schoonmaak in de huiskamer? Dan kun je dat bespreken met je hulp en erop rekenen dat daar extra aandacht aan wordt besteed. Een schoonmaak in huis is heel persoonlijk; iedereen vindt iets anders belangrijk. Daarom is het verstandig om tijdens de eerste schoonmaak door te spreken wat voor jou prioriteit heeft. Mocht je daarna andere wensen hebben kun je dat altijd eenvoudig via de online chatfunctie of bij aankomst van je hulp aangeven. Denk bijvoorbeeld aan ramen lappen, boekenkasten afstoffen, dweilen of het grondig poetsen van je gasfornuis. Kortom, de huishoudelijke hulpen van Helpling zijn helemaal flexibel en maken je huis schoon op de manier waarop jij dat wenst.

Altijd opzegbaar

De meeste mensen hebben voorkeur voor een regelmatige (twee)wekelijkse schoonmaakhulp. Bij Helpling heb je dan automatisch elke keer dezelfde hulp. Ideaal aan een regelmatige boeking is dat de hulp jouw huis goed kent en precies weet wat jij belangrijk vindt. Bovendien ben je met een herhaalboeking altijd verzekerd van een schoon huis én van meer vrije tijd. Een eenmalige afspraak is ook mogelijk. Handig als je Helpling een keer wilt uitproberen of eenmalig gebruik wilt maken van een hulp voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak. Helpling is altijd opzegbaar dus of je nu gaat voor een wekelijkse of eenmalige boeking, je kunt je afspraken altijd wijzigen, verzetten of annuleren. Wisselen van schoonmaakhulp is ook altijd mogelijk.

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij hulp bij huishouden en huishoudens aan elkaar worden gekoppeld. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar huishoudelijke hulpen en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een hulp bij jou in de buurt. Voor huishoudelijke hulpen is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de huishoudelijke hulpen werkzaam via het platform?

De huishoudelijke hulpen die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere huishoudelijke hulp wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de hulpen is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere huishoudelijke hulp. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle huishoudelijke hulpen hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. De hulpen die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw huishoudelijke hulp voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De huishoudelijke hulpen hebben ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en apparaten te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekjes die extra aandacht nodig hebben? Bespreek deze voor de schoonmaak even met de hulp.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boeking thuis te zijn om je huishoudelijke hulp wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun hulp een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?

Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van huishoudelijke hulp wisselen?

Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste huishoudelijke hulp krijgt. Mocht je willen wisselen van huishoudelijke hulp dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende hulpen op het platform vergelijken

Hoe loopt de betaling?

De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de hulpen na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen de hulpen eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?

Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de huishoudelijke hulpen verzekerd?

Bij schade zijn de huishoudelijke hulpen via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd door een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?

Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de huishoudelijk hulp maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervaning kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?

Het is jammer dat de huishoudelijke hulp niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de hulp om te achterhalen wat de reden van niet komen opdagen is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende huishoudelijke hulp of geef je de hulp nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past