Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Selecteer hulpen die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

4. Verstuur je verzoeken
4. Send your booking request

De eerste hulp die accepteert komt bij jou schoonmaken

The first cleaner that accept the request will clean your home

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijke profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 8:00 tot 16:30 uur.

Geen tijd om het huis schoon te houden? Laat de schoonmakers via Helpling je huis schoonmaken!

Huishoudelijke hulp uit de regio

Wij weten dat het niet altijd eenvoudig is om tijd vrij te maken voor het huishouden. Gelukkig is het via Helpling nu eenvoudiger dan ooit om je huis schoon te maken, ofwel, te laten maken. Via Helpling vind je namelijk eenvoudig een huishoudelijke hulp uit je eigen buurt. Vergelijk zelf prijzen en beoordelingen, of laat ons de beste of voordeligste hulp voor je kiezen. De briefjes in de supermarkt met "Schoonmaakster gezocht" behoren dus tot de verleden tijd. Vanaf nu kun je eenvoudig online afspraken inplannen en beheren, waar en wanneer het jou uitkomt.

Bekijk en vergelijk profielen

De huishoudelijke hulpen die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Alle huishoudelijke hulpen hebben een profiel met daarop beoordelingen van klanten zoals jij. Daarnaast moet iedere huishoudelijke hulp een kopie van een legitimatiebewijs opsturen. Een groot deel van de huishoudelijke hulpen is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere huishoudelijke hulp. Bekijk en vergelijk de profielen van de hulpen op het platform om de schoonmaker te kiezen die het beste past bij jou en je huis.

Welke huishoudelijke taken besteed je uit?

Als je via Helpling een huishoudelijke hulp boekt, bepaal jezelf hoe de schoonmaaktijd wordt besteed. Jij kent je huis natuurlijk als geen ander en weet exact wat de aandachtspunten zijn. Is het lang geleden dat de oven eens grondig is gepoetst? Mag de slaapkamer wel weer eens worden opgefrist? Of wil je gewoon dat er in alle hoeken en gaten van de woning wordt schoongemaakt? Bespreek met je persoonlijke hulp hoe de uren moeten worden besteed. Dankzij de particuliere schoonmakers hoef je je geen zorgen meer te maken over het schoonmaken van de badkamer, keuken, woonkamer en slaapkamers. Overleg simpelweg met de hulp wat er moet gebeuren en hij of zij zorgt dat het weer keurig schoon wordt. Het kan variëren van gebruikelijke schoonmaaktaken zoals stofzuigen, afstoffen en dweilen tot aan het reinigen van de koelkast of het lappen van de ramen.

Eenmalige of vaste boeking?

De meeste mensen hebben voorkeur voor een regelmatige (twee)wekelijkse schoonmaakhulp. Bij Helpling heb je dan automatisch elke keer dezelfde hulp. Met een regelmatige boeking is alles geregeld, minder gedoe en meer vrije tijd voor jou. Een eenmalige boeking is ook mogelijk. Handig als je Helpling een keertje wil uitproberen of eenmalig hulp nodig hebt voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak. Helpling is vrijblijvend en altijd opzegbaar: boekingen verzetten, wijzigen en annuleren kan dus altijd. Wil je wisselen van hulp? Dat kan! Onze klantenservice staat voor je klaar bij het zoeken van een nieuwe, passende hulp.

FAQs

Wat is Helpling?

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.

Wie zijn de schoonmakers werkzaam via het platform?

De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?
Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Hoe zit het met wet en regelgeving?
Helpling wijst jou erop dat de Nederlandse wet ervan uitgaat dat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis. Met de Regeling dienstverlening aan huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 4 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Dat houdt in dat jij als particulier werkgever wordt van jouw huishoudelijke professional, nadat het boekingsverzoek is aanvaard. Dat betekent ook dat je de relatie meestal alleen in onderling overleg of met een goede reden kunt beëindigen. Er geldt ook een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Hierover kun je afspraken maken met je hulp, wij stellen hiervoor een modelcontract van de rijksoverheid beschikbaar dat je kunt gebruiken.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de schoonmakers na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen ze eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Zijn de schoonmakers verzekerd?
Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €350 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. Heb je een wekelijkse of tweewekelijkse afspraak ingepland met je huishoudelijke hulp? Houd er dan rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon.

Je kunt je ook registreren als schoonmaakhulp in deze steden! Lees hier meer over het ontvangen van schoonmaakopdrachten via Helpling

Boek de huishoudelijke hulp die bij jou past