Meteen naar de inhoud
Logo_Goboony
collab_corss

Hoi kijkers van Louisa & Rowan: Eerste hulp bij poetsen!

Niet lullen maar poetsen!

Hoe het werkt

Vul je postcode in

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Kies je datum en tijd

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Selecteer hulpen die bij jou passen

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Verstuur je verzoeken

De eerste hulp die accepteert komt bij jou schoonmaken

Vind de huishoudelijke hulp die bij jou past

Louisa en Rowan: Eerste hulp bij poetsen, powered by Helpling

TLC en Helpling slaan de handen ineen! TLC heeft Helpling gekozen als partner in de nieuwe serie Louisa & Rowan: Eerste hulp bij poetsen. De hulpen werkzaam via Helpling helpen het transgender stel om vieze huizen weer spic en span te maken. Door de situaties waar de huishoudens zich in bevinden is het niet mogelijk om het huis schoon te maken, laat staan te houden. Het is de hoogste tijd voor een frisse start voor het hele gezin! Gezinnen die het moeilijk hebben om persoonlijke redenen zoals financiële problemen, ziektes of bijvoorbeeld een burn-out krijgen hulp in het huishouden. Het huishouden heeft geen prioriteit als je andere zorgen hebt en dan schiet het er makkelijk bij in. Spullen en troep die overal door het huis liggen, een vaat zo groot dat er praktisch geen schoon servies meer is, ramen waar je amper nog doorheen kunt kijken en een enorme stapel vuile was. Het is geen doen om zo te leven, het zijn allen plekken waar de bacteriën zich ophopen. Op den duur draagt dit ook niet bij aan een goede gezondheid. Tijd voor verandering, Helpling, Louisa & Rowan schieten te hulp!

Helpling

Helpling staat volledig achter dit initiatief en besluit het bekende transgender duo te ondersteunen tijdens het schoonmaken. Samen slaan ze de handen in één. Via Helpling boek je dan ook eenvoudig een huishoudelijke hulp die je woning grondig reinigt. Ook tijdens de COVID-19 pandemie, nu hygiëne belangrijker dan ooit is. Helpling is een online platform dat huishoudelijke hulpen koppelt aan particulieren die op zoek zijn naar hulp bij het schoonmaken. Alle zaken rondom je hulp regel je eenvoudig via je persoonlijke account. Zo kun je kiezen voor een eenmalige of een terugkerende huishoudelijke hulp en kun je ook het aantal uren per keer bepalen. Het is dus geen probleem als er een keer een uurtje meer of minder nodig is. Daarnaast kun je rekenen op volledige flexibiliteit van alle hulpen zodat jouw huis wordt gereinigd zoals je dat graag wilt.

Hoe ziet de schoonmaak van jouw huis eruit?

Geen enkel huishouden is hetzelfde, daar zijn wij ons van bewust. Je bepaalt daarom zelf hoe de huishoudelijke hulp zijn of haar tijd bij het reinigen van jouw huis indeelt. Bijvoorbeeld een diepe reiniging, bespreek met je hulp wat je graag gedaan wilt hebben. Je kunt erop rekenen dat daar extra aandacht aan wordt besteed. Mocht je daarna andere wensen hebben kun je dat altijd eenvoudig via de online chatfunctie of bij aankomst van je hulp aangeven. Denk bijvoorbeeld aan ramen lappen, dweilen of het grondig poetsen van het gasfornuis. Kortom, de hulpen die werken via Helpling zijn volkomen flexibel en maken jouw huis schoon op de manier waarop je dat wenst.

Hoe vind ik een schoonmaker via Helpling?

Hoe weet je zeker dat de hulp die jij kiest, aansluit bij jouw wensen? Je kiest zelf wie jouw huis komt schoonmaken. Aan de hand van je postcode zie je welke hulpen er in jouw buurt beschikbaar zijn. Voordat je een hulp kiest, kun je de verschillende profielen bekijken en vergelijken. In het profiel van elke hulp is te zien hoe ervaren hij of zij is en hoe de hulp beoordeeld is door verschillende huishoudens. Klanten kunnen namelijk na iedere schoonmaak een review achterlaten. In het profiel van de huishoudelijke hulp is te zien of ze een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in bezit hebben. Om de kwaliteit van het platform hoog en transparant te houden, vragen we je na de schoonmaak een beoordeling te plaatsen.

Wist je dat?

Er zijn een aantal plekken in huis waarvan je wellicht denkt dat ze schoon zijn maar dat niet zo is. Neem bijvoorbeeld het bad en de douche! Het klinkt misschien vreemd, maar de plek waar jij naartoe gaat om jezelf schoon te maken, is toch één van de smerigste plekken in huis. Het water blijft vaak liggen en in combinatie met hoge temperaturen is het een feest voor bacteriën.

Eenmalig of vaste boeking?

De meeste mensen hebben voorkeur voor een regelmatige (twee)wekelijkse huishoudelijke hulp. Zo geniet je altijd van een schoon huis! Bij Helpling heb je dan automatisch elke keer dezelfde hulp. Met een regelmatige boeking is alles geregeld, minder gedoe en meer vrije tijd voor jou. Een eenmalige boeking is ook mogelijk. Handig als je bijvoorbeeld een extra schoonmaak wilt boeken, of eenmalig gebruik maken van een hulp voor bijvoorbeeld een grote schoonmaak. Bij Helpling zit je nergens aan vast: afspraken verzetten of annuleren is altijd mogelijk.

 

Bij meer dan
100.000
huishoudens schoongemaakt
Meer dan
90%
heeft een regelmatige afspraak
Beoordeling van
4,7/5
sterren
In meer dan
50
steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijk profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je contact opnemen met je huishoudelijke hulp met de berichtenfunctie, waarin je gemakkelijk berichten kan sturen.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt ons bereiken via contact@helpling.nl of via 085 8888 338.

FAQs

Helpling is een online marktplaats waarbij schoonmakers en huishoudens aan elkaar worden gekoppelt. We zijn actief in 10 verschillende landen en dat maakt ons de grootste online marktplaats voor schoonmaakdiensten van Europa. Helpling is geen schoonmaakbedrijf, maar een online platform waar schoonmakers en huishoudens elkaar kunnen vinden. Via ons platform boek je in een aantal klikken een schoonmaakster bij jou in de buurt. Voor schoonmakers is het makkelijker dan ooit om een vaste klantenkring op te bouwen. Alle hulpen hebben een profiel met klantenbeoordelingen, ervaring en de prijs die zij vragen.
De schoonmakers die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere schoonmaker wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de schoonmakers is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere schoonmaker. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle schoonmakers hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. Schoonmakers die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling van 4,8/5 sterren.
Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw schoonmaker voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De schoonmakers hebben vaak ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en benodigdheden te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekken in huis die extra aandacht nodig hebben? Bespreek dit dan voor de schoonmaak met je schoonmaakster.

Helpling wijst jou erop dat de Nederlandse wet ervan uitgaat dat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht op basis van een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan Huis.. Met de Regeling dienstverlening aan huis kan een opdrachtgever iemand voor maximaal 4 dagen per week in dienst nemen voor werk in en om het huis. Dat houdt in dat jij als particulier werkgever wordt van jouw huishoudelijke professional, nadat het boekingsverzoek is aanvaard. Dat betekent ook dat je de relatie meestal alleen in onderling overleg of met een goede reden kunt beëindigen. Er geldt ook een opzegtermijn bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Hierover kun je afspraken maken met je hulp, wij stellen hiervoor een modelcontract van de rijksoverheid beschikbaar dat je kunt gebruiken.

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boekingsreeks thuis te zijn om jouw schoonmaker wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun schoonmaker een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

De betaling van zowel jouw hulp (loonkosten) als de vergoeding voor het gebruik van het platform (commissie) verloopt via onze externe betaalprovider Stripe. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Stripe toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Na iedere afspraak kan jouw schoonmaker aangeven of de afspraak heeft plaatsgevonden en of er wijzigingen zijn in bijvoorbeeld de duur van de afspraak. Na de bevestiging worden er automatisch facturen verstuurd en wordt het bedrag afgeschreven van de door jou gekozen betaalmethode. In je account kun je per afspraak twee facturen terugzien: De factuur van de hulp (loonkosten) en de factuur van Helpling (commissie). 

Helpling heeft een verzekering voor materiële schade. Gaat er iets kapot door toedoen van de schoonmaker, dan kun je aanspraak maken op deze schadeverzekering die schades dekt tot €5.000.000. Er is wel een eigen risico van €25 opgenomen in de voorwaarden. Als huishouden en dus werkgever van jouw hulp, hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Mocht er letsel ontstaan door een onveilige werkomgeving, dan ben jij als werkgever verantwoordelijk voor de geleden schade. 

Wij vragen de huishoudelijke hulpen die werken via ons platform altijd om zelf contact met jou op te nemen in het geval van afwezigheid of ziekte. Zo kunnen jullie samen kijken naar de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een nieuwe afspraak. Houdt er rekening mee dat jij als werkgever een verplichting tot doorbetaling hebt bij ziekte van maximaal 6 weken, tegen minimaal 70% procent van het loon of het minimumloon. Als je wil dat er op korte termijn een vervangende hulp komt kun je contact opnemen met onze klantenservice om een korte termijn verzoek uit te zetten. 

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past