Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

De contactloze schoonmaak: de veiligste schoonmaak in tijden van het coronavirus

Hulpen kunnen persoonlijke beschermingsmiddelen dragen tijdens de schoonmaak en hebben de gelegenheid gehad om een webinar te volgen over schoonmaken en extra hygiënische maatregelen tijdens COVID-19. In de publieke profielen van hulpen kun je zien of de hulpen een mondkapje en/of handschoenen dragen. Daarnaast staat aangegeven of de hulp het COVID-19 webinar heeft gevolgd.

De contactloze schoonmaak: alleen samen is dit mogelijk

Contact minimaliseren

Minimaliseer contact met elkaar, spreek van te voren met elkaar af hoe dit wordt gedaan. Huishoudens kunnen bijvoorbeeld het huis verlaten of in een andere kamer gaan zitten tijdens de schoonmaak.

De benodigde schoonmaakartikelen afstemmen

Stem met elkaar af welke desinfectieproducten er gebruikt kunnen worden.

Koop desinfectieproducten

Koop desinfectieproducten zoals huishoudelijke alcohol of bleekproducten, inclusief desinfectiedoekjes.

Houd contact met elkaar

Bespreek met elkaar of de schoonmaak door kan gaan.

Breng elkaar op de hoogte

Indien je denkt dat er een besmettingsrisico is.

Anticipeer op annuleringen

Bespreek van te voren met elkaar of de schoonmaak door kan gaan om te voorkomen dat de hulp onnodig afreist.

Een schoon huis is belangrijker dan ooit

Beperk de mogelijke aanwezigheid van het virus in je huis dankzij een grondige reiniging en desinfectie van oppervlakken.

Beperk de economische gevolgen voor de hulpen en overweeg doorbetaling als de schoonmaak niet door kan gaan.

FAQs voor klanten

Kan ik gedurende de pandemie een huishoudelijke hulp boeken?

Het Helpling platform is actief, ook ten tijde van de Corona Pandemie. Je kunt een hulp boeken, wel raden wij aan om de 1,5 m afstand aan te houden. Wij raden zowel huishoudens als hulpen aan om contact met elkaar op te nemen als er sprake is van gezondheidsproblemen of symptomen. Je kan gemakkelijk chatten met je hulp via de app of in je account. Mocht je er niet uit komen dan kan je altijd contact met ons opnemen. Heb je klachten of symptomen? Dan raden wij je aan om je hulp niet bij je in de buurt te laten komen en de afspraak te annuleren of te verzetten.

Hoe neem ik contact op met mijn hulp na het boeken?

Via je account of de Helpling app kun je gemakkelijk contact opnemen met je hulp door middel van de chat functie. Mocht je hulp niet reageren laat het ons dan weten, dan proberen wij ook contact te leggen.

Waar zit ik aan vast nadat ik een boeking heb gemaakt?

Dat hangt af van de boeking die je hebt gemaakt (herhaalboeking of een eenmalige boeking). Je kan altijd losse afspraken annuleren dit kan je doen in je account of in de app. Klik na het inloggen op de app in je account in het overzicht op "beheren". Hier kun je ervoor kiezen om één of meerdere losse afspraken te annuleren. Je kunt ervoor kiezen om je hulp ondanks de annulering toch te voorzien van een financiële bijdrage, hier houdt Helpling geen commissie op in. Het bedrag gaat direct naar je hulp. Wil je de gehele boeking annuleren? Klik dan bij de "beheren" pagina onderaan op "gehele boeking annuleren".

Welke voorzorgsmaatregelen nemen de hulpen?

De hulpen op het platform hebben de mogelijkheid om in hun profiel aan te geven of ze een mondkapje en/of beschermende handschoenen zullen dragen tijdens de schoonmaak. Ook kunnen de hulpen een webinar volgen over hygiënemaatregelen en schoonmaken in tijde van het Coronavirus. Bij het maken van een boeking kun je zien of een hulp een masker draagt, handschoenen draagt en/of het webinar gevolgd heeft.

FAQs voor huishoudelijke hulpen

Kan ik tijdens de pandemie nog gewoon schoonmaken?

Het Helpling platform is nog gewoon actief, ook ten tijde van de Corona pandemie. Je kunt nog schoonmaken bij jouw klanten. Wel raden we je aan om de 1,5m afstand aan te houden. Daarnaast raden wij je aan om contact op te nemen met je klant wat betreft de schoonmaak in deze roerige tijd. Je kunt gemakkelijk contact opnemen met de huishoudens waarvoor je werkt via de chatfunctie in je account.

Ik ben ziek of ik heb klachten, wat moet ik doen?

De richtlijnen van het RIVM zijn als volgt: "Als u kucht, hoest en/of verkouden bent, gold al: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts bij, dan moet vanaf nu iedereen in het huishouden thuisblijven." Wij raden je aan om hier contact met je klanten over te hebben als dit het geval is.

Hoe neem ik contact op met mijn klant?

Je kan contact opnemen met jouw klant via de Helpling chat of telefonisch. Dit kan je terugvinden in jouw account onder "meer", "klanten". Vervolgens kan je klikken op de klant waar je contact mee op wilt nemen.

Welke voorzorgsmaatregelen kan ik nemen?

Er zijn verschillende voorzorgsmaatregelen die je kan nemen, waaronder het gebruik van een masker, handschoenen en schoenhoezen. In jouw account kan je aangeven of je over deze beschikt zodat klanten dit ook kunnen zien. Je kan ook deelnemen aan een webinar die je meer vertelt over de maatregelen die je kan treffen.