Contactloze schoonmaak: Actuele richtlijnen COVID-19
×
Hoe het werkt Prijzen Help

Hoe het werkt

1. Vul je postcode in
1. Enter your postcode

Vind huishoudelijke hulpen bij jou in de buurt door je postcode in te vullen

Enter your postcode to find cleaners available in your area

2. Kies je datum en tijd
2. Choose your preferred date

Kies de gewenste frequentie, duur, datum en tijd van je schoonmaak.

Select the preferred date, time and frequency of your clean

3. Selecteer hulpen die bij jou passen
3. Select the cleaners that suit your preferences

Je kan de profielen van de hulpen vergelijken en kiezen wat bij jou past

Compare cleaner profiles, prices and select who will receive your request

4. Verstuur je verzoeken
4. Send your booking request

De eerste hulp die accepteert komt bij jou schoonmaken

The first cleaner that accept the request will clean your home

Bij meer dan

100.000

huishoudens schoongemaakt

Meer dan

90%

heeft een regelmatige afspraak

Beoordeling van

4,7/5

sterren

In meer dan

50

steden beschikbaar

Jouw voordelen

Helpling’s marktplaats is transparant

Alle huishoudelijke hulpen op ons platform hebben een persoonlijke profiel waarmee zij zichzelf presenteren. In dit openbare profiel kun je beoordelingen van andere klanten bekijken en het uurtarief van de hulp zien. Daarnaast kunnen hulpen een foto, persoonlijke tekst, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en referenties van eerdere klanten of werkgevers toevoegen. Hulpen bepalen hun eigen uurtarief, maar houden rekening met een minimum van €14,75.

Beheer je afspraken eenvoudig

Log in op de website of download de app voor een overzicht van je afspraken. Wanneer je een afspraak wilt toevoegen, verzetten of annuleren kun je dit eenvoudig zelf regelen. Via jouw account kun je ook contact opnemen met je huishoudelijke hulp. Er is onder andere een berichtenfunctie waarin je gemakkelijk berichten kan sturen die alleen zichtbaar zijn voor jou en de huishoudelijke hulp die jouw boekingsverzoeken heeft geaccepteerd.

Behulpzame klantenservice

Kom je ergens niet uit? Dan kun je terecht bij onze klantenservice. Wanneer je vaste hulp niet kan komen, gaan wij voor je op zoek naar een vervangende hulp. Zo hoef je geen schoonmaak te missen. De klantenservice biedt graag ondersteuning dus aarzel niet om contact met ons op te nemen als je een vraag of verzoek hebt. Je kunt de klantenservice bereiken via [email protected] of via 085 8888 338 van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Op zoek naar huishoudelijke hulp? Bij Helpling zit je goed!

Eenvoudig en betrouwbaar

Ben je op zoek naar een flexibele hulp in het huishouden? Dan ben je bij Helpling aan het juiste adres! Via deze online marktplaats boek je heel eenvoudig en binnen een minuut een schoonmaakhulp bij jou uit de buurt.

Helpling is geen schoonmaakbedrijf maar de hulpen werken particulier via Helpling, wij testen ze bij aanmelding wel op schoonmaakkennis en ervaring. Hoe weet je of je een goede schoonmaakhulp boekt? Iedere hulp heeft een persoonlijk profiel waar klantenreviews hebben achtergelaten. Op deze manier zie je precies hoe hij of zij beoordeeld wordt. Op het profiel kun je ook zien of de huishoudelijke hulp in het bezit is van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wie, wat, waar en wanneer?

Het boekingsproces is heel eenvoudig. Vul je postcode in om beschikbare hulpen bij jou uit de buurt te zoeken. Kies voor een wekelijkse, tweewekelijkse of eenmalige boeking. Bepaal de gewenste dag, duur en het tijdstip van de schoonmaak. Op basis van jouw wensen zie je welke schoonmakers er beschikbaar zijn. Nadat je de hulpen hebt geselecteerd die bij je passen gaan wij aan de slag om een match te maken! Nadat de boeking is bevestigd, kun je contact opnemen met je hulp. Daarnaast staat de klantenservice ook altijd voor je klaar.

Prijzen

We vinden het belangrijk om transparant te zijn over onze prijzen. De hulpen bepalen zelf hun uurtarief. De prijs die zij instellen hangt vaak samen met de gemiddelde prijs in hun regio, de opgedane schoonmaakervaring en het feit of zij bereid zijn om speciale klusjes in huis uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan strijken, ramen lappen of het doen van de was. Daarnaast vragen hulpen vaak een hoger tarief voor een eenmalige boeking dan voor een boeking op regelmatige basis.

Wanneer je bij het maken van de boeking de verschillende hulpen selecteert, wordt er een totaal prijs gegeven met een bepaalde range: een laagste en een hoogste prijs. De specifieke prijs zie je wanneer een hulp je boekingsverzoek accepteert, maar deze zal altijd binnen deze prijscategorie vallen. Een herhaalboeking in Amsterdam boek je al vanaf €14,75 per uur.

Na de schoonmaak ontvang je digitaal een factuur. Mocht de hulp minder tijd nodig gehad hebben dan gepland wordt dit natuurlijk verwerkt. Als er meer tijd nodig is dan gaat dit altijd in overleg.

De voordelen van Helpling op een rijtje:

  • Flexibele hulpen
  • Eenvoudig en snel boeken en verplaatsen
  • Zelf de schoonmaker kiezen die bij jou past
  • 6 dagen per week klantenservice
  • Transparant beoordelingssysteem
  • Elke keer dezelfde hulp bij een regelmatige boeking
  • Gemakkelijk en veilig online betalen
  • Zelf bepalen wat je betaalt
  • Geen verborgen kosten
  • Een passende vervanger bij ziekte/vakantie
  • Verzekerd bij grote materiële schade

FAQs

Kan ik gedurende de pandemie een huishoudelijke hulp boeken?

Het Helpling platform is actief, ook ten tijde van de Corona Pandemie. Je kunt een hulp boeken, wel raden wij aan om de 1,5 m afstand aan te houden. Wij raden zowel huishoudens als hulpen aan om contact met elkaar op te nemen als er sprake is van gezondheidsproblemen of symptomen. Je kan gemakkelijk chatten met je hulp via de app of in je account. Mocht je er niet uit komen dan kan je altijd contact met ons opnemen. Heb je klachten of symptomen? Dan raden wij je aan om je hulp niet bij je in de buurt te laten komen en de afspraak te annuleren of te verzetten.

Hoe neem ik contact op met mijn hulp na het boeken?

Via je account of de Helpling app kun je gemakkelijk contact opnemen met je hulp door middel van de chat functie. Mocht je hulp niet reageren laat het ons dan weten, dan proberen wij ook contact te leggen.

Waar zit ik aan vast nadat ik een boeking heb gemaakt?

Dat hangt af van de boeking die je hebt gemaakt (herhaalboeking of een eenmalige boeking). Je kan altijd losse afspraken annuleren dit kan je doen in je account of in de app. Klik na het inloggen op de app in je account in het overzicht op "beheren". Hier kun je ervoor kiezen om één of meerdere losse afspraken te annuleren. Je kunt ervoor kiezen om je hulp ondanks de annulering toch te voorzien van een financiële bijdrage, hier houdt Helpling geen commissie op in. Het bedrag gaat direct naar je hulp. Wil je de gehele boeking annuleren? Klik dan bij de "beheren" pagina onderaan op "gehele boeking annuleren".

Welke voorzorgsmaatregelen nemen de hulpen?

De hulpen op het platform hebben de mogelijkheid om in hun profiel aan te geven of ze een mondkapje en/of beschermende handschoenen zullen dragen tijdens de schoonmaak. Ook kunnen de hulpen een webinar volgen over hygiënemaatregelen en schoonmaken in tijde van het Coronavirus. Bij het maken van een boeking kun je zien of een hulp een masker draagt, handschoenen draagt en/of het webinar gevolgd heeft.

Wie zijn de huishoudelijke hulpen werkzaam via het platform?

De huishoudelijke hulpen die werken via ons platform hebben uiteenlopende achtergronden. Een groot gedeelte heeft gewerkt in de thuiszorg of schoonmaaksector, anderen hebben hun ervaring opgedaan bij het runnen van hun gezin. Iedere huishoudelijke hulp wordt gecontroleerd op zijn of haar identiteitsbewijs. Een groot deel van de hulpen is in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is aangegeven in het openbare profiel van iedere huishoudelijke hulp. De beoordeling van huishoudens waarbij is schoon gemaakt is belangrijk, alle huishoudelijke hulpen hebben een eigen profiel waarop je reviews kunt lezen. De hulpen die werken via Helpling hebben een gemiddelde beoordeling 4,8/5 sterren.

Hoe gaat de eerste schoonmaak?

Geen huishouden is hetzelfde. Als jouw huishoudelijke hulp voor het eerst langskomt, is het goed om met elkaar af te stemmen wat er moet gebeuren en wat belangrijk is. De huishoudelijke hulpen hebben ervaring, maar afstemmen wat er moet gebeuren is wel zo handig. Loop bij het eerste bezoek samen een rondje door het huis en geef aan wat je belangrijk vindt. Leg hierbij ook uit waar alle schoonmaakmiddelen en apparaten te vinden zijn. Heb je speciale voorkeuren of zijn er plekjes die extra aandacht nodig hebben? Bespreek deze voor de schoonmaak even met de hulp.

Moet ik thuis zijn voor de eerste schoonmaak?

Het is verstandig om de eerste schoonmaakbeurt van je boeking thuis te zijn om je huishoudelijke hulp wegwijs te maken in huis. Sommige huishoudens kiezen ervoor om hun hulp een reservesleutel te geven, maar deze beslissing is gebaseerd op individuele voorkeuren. Houd er rekening mee dat Helpling geen deel uitmaakt van het sleutel afhandelingsproces.

Wie verzorgt de schoonmaak benodigdheden?
Het huishouden zorgt voor de schoonmaakmiddelen en benodigdheden.

Kan ik van huishoudelijke hulp wisselen?
Dat kan! Als je een wekelijkse of tweewekelijkse boeking maakt dan zorgen we er in principe voor dat je altijd dezelfde, vaste huishoudelijke hulp krijgt. Mocht je willen wisselen van huishoudelijke hulp dan kun je zelf een selectie maken en profielen van de verschillende hulpen op het platform vergelijken

Hoe loopt de betaling?
De betaling verloopt automatisch. Wanneer je voor de eerste keer een boeking maakt, vul je meteen je betaalgegevens in. Hierbij geef je Helpling toestemming tot een doorlopende incassomachtiging. Hierna kunnen de hulpen na de schoonmaak een factuur sturen. Ook kunnen de hulpen eventuele aanpassingen doorgeven, bijvoorbeeld als een schoonmaak meer of minder tijd in beslag heeft genomen. Ook dit wordt dan automatisch door jou betaald, de factuur is te zien in jouw account.

Mijn betaling is mislukt, kan ik het zelf overmaken of contant betalen?
Nee, dit kun je niet zelf doen. Omdat je ook een gebruikersvergoeding betaalt aan Helpling dienen alle betalingen via het online betaalsysteem te verlopen. Helpling werkt samen met de betaalprovider Stripe, zij beheren alle betalingen namens ons.

Zijn de huishoudelijke hulpen verzekerd?
Bij schade zijn de huishoudelijke hulpen via Helpling verzekerd. Tot 350 euro is dit voor eigen risico, boven dit bedrag tot een maximum van €5.000.000 is dit verzekerd door een externe verzekeraar. Als huishouden en dus opdrachtgever hoor je te zorgen voor een veilige werkomgeving, je bent niet automatisch verzekerd voor eventueel letsel. Hierover kun je meer informatie opvragen bij je eigen verzekeraar. Wil je meer informatie vanuit Helpling, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn hulp zegt af / is ziek, wat nu?
Het is belangrijk dat de afspraak in het systeem wordt geannuleerd, dit kun jij doen of de huishoudelijk hulp maar wij kunnen dit ook voor je doen. Neem contact op met de klantenservice om te vragen of zij op korte termijn vervaning kunnen regelen, hou er wel rekening mee dat dit niet altijd lukt voor dezelfde dag.

De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is jammer dat de huishoudelijke hulp niet is komen opdagen. Meld dit via de telefoon of per mail bij de klantenservice, zij nemen contact op met de hulp om te achterhalen wat de reden van niet komen opdagen is. De klantenservice zal dit terugkoppelen aan je, wil je graag een vervangende huishoudelijke hulp of geef je de hulp nog een kans dan regelt de klantenservice dit voor je.

Boek nu de huishoudelijke hulp die bij jou past